A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
26.09.2017
609
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Зміни у глобальному економічному та соціальному середовищі приводять до трансформації не лише компаній, але й причин, з яких люди ведуть бізнес. Що означає бути підприємцем у сучасному світі? Що найбільше мотивує та непокоїть людей, які займаються бізнесом?

[EN]   Звичайно, відповіді на ці запитання можуть відрізнятись у залежності від країни, де живуть і працюють підприємці. Проте глобальні дослідження дозволяють виявити певні тенденції та поведінкові шаблони. Одне з таких опитувань ініціювала компанія Amway. Протягом 2015 року у її дослідженні взяли участь майже 50 тис. людей з 44 країн світу. Перш за все, респондентів запитали – якими вони бачать підприємців. Виявилось, що, на думку 84% опитуваних, ці люди люблять вивчати нове. 78% вважають, що підприємці прагнуть насолоджуватись життям, а 70% згодні з тим, що вони шукають пригод та готові йти на ризик. Цікаво те, що дослідження майже не виявило різниці у сприйнятті підприємців жінками та чоловіками, а також респондентами різного віку.  Натомість було помічено суттєві відмінності у соціальних умовах, що сприяють веденню бізнеса у різних країнах. Найбільш дружніми для підприємництва виявились Данія (84% респондентів з цієї держави вважають її умови сприятливими), Південна Африка (78%), Таїланд (78%), Великобританія (75%), Китай (73%), Індія (73%) та В‘єтнам (73%). А найменш дружніми – Болгарія (8%), Португалія (16%), Канада (18%) та Румунія (19%). Для України цей показник склав 43%. У тих державах, де суспільство схильне уникати невизначеності, люди частіше вважать середовище несприятливим для підприємництва.    

 
Найбільшою мотивацією підприємців сьогодні є незалежність та самореалізація

    Респонденти також відповідали, яке їхнє ставлення до підприємництва і чи можуть вони уявити себе підприємцем. Середні показники склали 75% 43% відповідно, але дані з різних країн суттєво варіювались. Скажімо, у Данії до підприємництва позитивно ставляться 96% опитуваних, а 45% можуть уявити себе у цій ролі. У Норвегії ці цифри – 95% та 33%, у Китаї – 91% та 62%, у Естонії – 91% та 47%. Найменш позитивно до підприємництва ставляться в Австрії – лише 51% респондентів, Румунії (54%) та Болгарії (54%). Що ж стосується України, то лише 29% людей бачать себе підприємцями, а позитивно сприймають це явище 63%. У межах дослідження було розраховано показник AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index, індекс духа підприємництва). Він складається з трьох факторів: 1) бажання - наскільки людина прагне відкрити свій бізнес, 2) протидія соціальному тиску – чи здатен респондент опиратись друзям чи членам родини, якщо ті відмовлятимуть його від запуску власної компанії, 3) реалістичність – наскільки людина відчуває себе готовою до старту бізнесу. Спочатку оцінюється кожен із трьох факторів, а AESI розраховується як середнє арифметичне. Глобальний показник AESI за результатами дослідження склав 51%. 55% опитуваних хотіли б відкрити бізнес, 47% вважають, що це реалістично, і 49% не дозволили б своєму оточенню стати на шляху. На окрему увагу заслуговує той факт, що із віком бажання започаткувати бізнес зменшується. 65% людей, молодших за 35 років, хотіли б стати підприємцями, і лише 44% старших за 50 років респондентів висловили таке ж прагнення. У той же час, опитувані віком 35-49 років відчували себе найбільш підготовленим до відкриття власної компанії. Окремий розділ дослідження стосувався причин, з яких люди створюють свій бізнес, та їхніх страхів. Виявилось, що є декілька основних мотивацій: незалежність від роботодавця та можливість бути керівником самому собі (так відповіло 53% молодших за 35 років людей, 51% респондентів у віці 35-49 років та 43% старших за 50 років), можливість втілити у життя власні ідеї (51%, 45% та 38%) та перспективи отримання прибутку (38%, 38% та 34%). А бояться поточні чи майбутні підприємці переважно фінансових проблем та банкрутства (41% ), та економічної кризи (29%). При цьому такі дані однаково стосуються усіх вікових та гендерних груп. Якщо підсумувати, то портрет підприємця за результатами дослідження виглядає наступним чином. Це людина, яка прагне постійно навчатись і має жагу до успіху. Половина опитаних вважає, що соціум, у якому вони живуть, є дружнім до підприємців. І приблизно стільки ж можуть уявити себе у цій ролі. А найбільшою мотивацією підприємців є незалежність та самореалізація.

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...