Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
«Київ. Столиця, що перемагає»: виїзний модуль Presidents’ MBA kmbs
Головна
/
Новини
/
«Київ. Столиця, що перемагає»: виїзний модуль Presidents’ MBA kmbs
31.07.2023
«Київ. Столиця, що перемагає»: виїзний модуль Presidents’ MBA kmbs
Минулого тижня учасники Presidents’ MBA провели п’ять насичених днів, досліджуючи різні аспекти функціонування сьогоднішнього Києва.

Один із концептів, з якими знайомляться усі учасники МВА-програм kmbs, – це Quadruple Helix, тобто взаємодія держави, бізнесу, освіти та громадянського суспільства заради досягнення значущих цілей. Складні системи – це часто про взаємодію елементів різної природи, тому й під час виїзного модуля КИЇВ. СТОЛИЦЯ, ЩО ПЕРЕМАГАЄ учасники досліджували різноманітні теми: від державного управління до освіти та бізнесу.

День перший

У перший день модуля учасники завітали на ВНДГ. Під час екскурсії територією, яку провів генеральний директор Євген Мушкін ВДНГ, учасники дізналися чимало цікавих фактів із історії цієї пам’ятки сталінської доби.

Відкритий 65 років тому експоцентр, включає 180 будинків і споруд, серед яких 19 мають охоронний статус пам’яток. Площа Експоцентру — 287 гектари, за площею це п’ятий найбільший виставковий центр світу. У 1990-х роках настав тривалий період запустіння ВДНГ, втім з 2015 року виставковий простір переживає своє відродження. У 2017 році була представлена стратегія розвитку ВДНГ на 40 років. Нині тут проводиться низка масштабних фестивалів, поступово з’являються нові атракції та ініціативи, серед яких Музей гітар, Музей науки, освітньо-інноваційний кластер, арт-кластер, урбан-парк та навіть РАГС. Команда, яку очолює Євген Мушкін, впевнено демонструє приклад ефективного управління державним майном, створивши екосистему, в якій комфортно всім партнерам.

Також учасники мали змогу поспілкуватися з Дмитром Васильєвим, співзасновником і головним архітектором архітектурного бюро Archimatika. Ця компанія працює за методологією BIM (Building Information Modelling ) – це проєктування шляхом створення єдиної об'ємної цифрової моделі будівлі з високим ступенем деталізації по кожному розділу проєкту. Бюро реалізовує проєкти не лише у Києві, а також в інших містах України. І в умовах війни, коли будівництво не можна назвати тією сферою економіка, яка бурхливо розвивається, виходить на міжнародний ринок.

А ще у перший день модуля учасники познайомилися з волонтерською ініціативою «Сміливі відновлювати». Окрім розбору завалів та будівництва ініціатива займається збором та розповсюдженням гуманітарної допомоги, що допомагає людям відновлювати оселі та пережити зиму. Також «Сміливі відновлювати» виграли європейський грант на відновлення 15-ти шкіл, що були пошкодженні в результаті окупації.

День другий

Якщо усі зустрічі першого дня модуля так чи інакше стосувалися будівництва, то другий був присвячений виробництву. Учасники поспілкувалися з генеральним директором компанії IT-Enterprise Олегом Щербатенко, який сам є випускником Presidents’ MBA kmbs. У центрі уваги компанії, яка за 34 роки створила і впровадила неймовірну кількість IT-рішеннь для різних виробничих і сервісних галузей, – клієнт і його потреби. Комада IT-Enterprise відійшла вже досить далеко від самого продукту і насправді працює зовсім в іншому напрямі, активно використовуючи системне мислення.

Ще одним пунктом програми став візит до одного із закладів мережі Honey-Zavertailo. Креативна і бренд-директорка Марина Фролова розповіла про власників мережі Анну та Стаса Завертайло, про їхні гастрономічні пошуки, нові заходи, виклики війни, скандали і кризові комунікації, роботу з персоналом.

А під час візиту до фармацевтичної компанії «Дарниця» учасники модуля побували на виробництві. Інноваційне найсучасніше обладнання, суперпотужності, дотримання найвищих стандартів GМР роблять «Дарницю» одним із беззаперечних лідерів української фарми. Втім, Андрію Обрізану, генеральному директору фармацевтичної компанії «Дарниця» було що додати і про стрімку тотальну діджиталізацію підприємства, і про безперервні інвестиції у нові продукти, і про індекс еволюції, і про нарощення частки ринку під час війни.

День третій

У цей день учасники мали змогу побачити креативний бік Києва. Зокрема, побували у Мистецькому Арсеналі, де поспілкувалися з генеральною директоркою Олесею Островською-Лютою. Вона розповіла, що Мистецький Арсенал є однією з найбільших національних інституцій, яка має дуже цікаве минуле: від військового об’єкта з імперським корінням до мистецького простору. «Це дуже цікавий виток історії, – каже пані Олеся, – коли щось, що було створено з метою домінування, підкорення, фактично перетворюється на осередок опору домінуванню і підкоренню».

Після спілкування з пані Олесею учасники відвідали виставку творів, які збирала команда Арсеналу і які фіксують війну – з 2014 року дотепер. Колекція формувалася упродовж року і стала джерелом феноменів, які цікаво осмислювати вже зараз. Частиною проєкту були інтерв’ю з митцями, які дають змогу побачити, наскільки їхня творчість змінилась за час війни – і як змінилися вони самі.

Наступним візитом цього дня стало відвідування продюсерського центру Pomitni та розмова з його співзасновницею, випускницею Presidents' MBA kmbs Іриною Горовою та її колегами. Окрім розповіді про продюсерський центр, Ірина поділилася з учасниками виїзного модуля спогадами про своє навчання та його зв’язок із трансформацією бізнесу. А ще на зустрічі говорили про сміливі експерименти, які часто спрацьовують у роботі з «зірками», про ребрендинг компанії, про секрети створення креативного продукту.

Наприкінці дня учасники занурилися у ще одну мистецьку сферу – театральну. Вони зустрілися із засновницею та директоркою «Дикого Театру» Ярославою Кравченко. У минулому пані Ярослава працювала журналісткою-розслідувачкою й бачила чимало. «А коли я побачила справжнє життя, то вже не могла створювати театр, куди всі приходять, аби втікти від реальності. Мені було цікаво показувати людей, які сьогодні живуть поряд із нами», – розповідає вона. Отже, у «Дикому Театрі» можна побачити неприємні речі – як і ті, в яких впізнаєш себе.

День четвертий

Цей день видався для учасників багатим на зустрічі з представниками як державних інституцій, так і приватних організацій. Він почався для учасників зі знайомства з Оленою Плаховою, директоркою з управління репутацією та маркетингом групи компаній «Нова пошта». Хоча найперша асоціація з «Новою поштою» – це її відділення та поштомати, проте насправді це величезна система, яка спроможна гнучко мінятися у відповідь на нові виклики. Зокрема, пані Олена розповіла про те, що у компанії вже є власні АЗС на терміналах і власні бензовози, і «Нова пошта» має прямі договори з постачальниками бензину та дизелю. Мета – бути максимально незалежними й спроможними працювати автономно.

«Нова пошта» – це про швидкість в усіх вимірах: від часу доставки посилки до швидкості документообігу, процесів тощо. Пані Олена розказала, що компанія постійно шукає способи позбутися зайвих витрат і зробити системою максимально прозорою. Тому чимало людей в компанії мають «чорний» і «білий пояси» по LEAN.

Упродовж цього насиченого дня учасники поспілкувалися і з Олександром Стародубцевим, заступником керівника апарату Національного агентства з питань запобігання корупції. Він поділився, що має досвід роботи і в бізнесі, й у владі, й у громадянському суспільстві. Тому у на світ пан Олександр дивиться крізь ці три різні лінзи – і зрештою виходить збалансований погляд.

«Коли бізнес дивиться на державу, він є апріорі трохи упередженим. Досвіду мати власну державу у нас не було років 400, тому наш підхід є таким собі патерналістським: хтось має нам усе забезпечити, – каже пан Олександр. – Та коли почалася війна, ми, сидячи у підвалах НАЗК, опитували лідерів громадської думки. І Євген Глібовицький дуже влучно сказав, що зараз відбувається увласнення держави. Увласнення армії вже відбулося: українці зрозуміли, що армія – наша, тому їй треба допомагати».

Ще частину дня учасники присвятили зустрічам з представниками компанії Ukrspecsystems, яка виробляє безпілотні літальні апарати та програмні продукти для військових, та Міністерства Цифрової Трансформації України. А увечері на них чекала традиційна дискусія з керівником PresidentsMBA kmbs Едуардом Мальцевим. Учасники ділилися враженнями від побаченого і почутого, рефлексували про стратегію, культуру та смисли, які творять управлінці в різних системах та різних вимірах.

День п’ятий

Темою останнього дня модуля стала освіта. Зокрема, учасники завітали до «Освіторії» – організації, яка існує уже 10 років та має на меті реформування та розвиток української освіти. Засновниця «Освіторії» Зоя Литвин розповіла, що вона та її команда вірять у тезу Нельсона Мандели: освіта – це найпотужніша зброя для зміни світу.

У розмові з пані Зоєю йшлося про критичну масу, яка потрібна для серйозних змін, про створення інноваційних освітніх продуктів, які виступають «пілотами» нової, кращої системи, про доступ до навчання. «Освіта – це соціальний ліфт, – упевнена спікерка. – Ви можете стати ким завгодно, якщо мали доступ до якісної школи та університету».

90% українських дітей не зможуть собі дозволити навчатися у приватних школах. Саме тому команда «Освіторії» прагне зробити неприватну освіту максимально якісною, доступною та прогресивною. А приватні школи можуть виступати R&D-центрами, де народжуються і перевіряються інновації. До речі, саме так виникала «Нова українська школа» – вчителів, які стали агентами змін, готували у приватних школах.

Також у межах цього дня учасники поспілкувалися з Тетяною Шаповаловою, генеральною директоркою Академії сучасної освіти А+, і подивилися один із кампусів. Історія А+ почалася у 2012 році з початкової школи, а сьогодні це ціла мережа закладів для дітей від 1 до 18 років.

Пані Тетяна розповіла про управління освітнім закладом, формування цінової політики, розвиток тощо. Два рази на місяць вона зустрічається з директорами усіх напрямків – загалом це 28 керівників. «Останні декілька років я присвячувала навчанню керівників – для того, щоб вони були адептами нашої філософії та несли її далі у свої колективи», – поділилася спікерка. Отже, у першу чергу це було світоглядне навчання.

Пять днів виїзного модуля видалися насиченими подіями, зустрічами та враженнями. Учасники отримали чималу порцію матеріалу для рефлексій – вистачить до наступного модуля!

kmbs live
02.04.2024 в 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 в 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 в 12:40
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
13.02.2024 в 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers" ...
13.02.2024 в 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 в 16:30
«Ви маєте детально продумати історію свого бренду і розповісти її. Все, що ви не розкажете, додумают ...
24.11.2023 в 16:37
Від бізнесів, які працюють з кроскультурними командами або виходять на світові ринки, ми часто чуємо ...
24.11.2023 в 12:25
Як довелося переформатувати бізнес, аби він вижив, та чи вийшло зробити з лимона лимонад – розповіда ...