Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Головна
/
Статті
/
Роль управлінця майбутнього
11.01.2021
1443
7хв
Роль управлінця майбутнього
Люди. Лідерство і менеджмент. Культура
У 2020-му всім стало остаточно зрозуміло: зміни, які визрівали давно, тепер невідворотні. Змінюються клієнти, технології, види взаємодій, виникають нові й трансформуються наявні бізнес-моделі. Світ стає набагато взаємозалежнішим, змінюється якість співпраці, способи вибору партнерів і побудови стосунків із ними. Що потрібно управлінцю, аби змінювати компанію відповідно до змін контексту? Як діяти у світі, де складність постійно зростає?

 

Про це знають у бізнес-школах – адже саме вони є тими хабами, де зустрічаються управлінці з різних сфер бізнесу, керівники державних, культурних та громадських інституцій. У нинішньому світі бізнес-школи тримають руку на пульсі змін і досліджують, як вони вливають на трансформацію компаній. Тому ми звернулися за відповідями до керівників MBA-програм Києво-Могилянської бізнес-школи [kmbs]. 

Едуард Мальцев, керівник Presidents’ MBA kmbs:

Перш за все, підприємцям майбутнього необхідна осмисленість. Розуміння себе та своїх смислів, а також створення нових смислів для себе й інших – неоціненний потенціал управління. Осмислені життя й робота генерують «довгу» енергетику, важливу для нових починань та зростання бізнесу.

Осмисленість починається з усвідомлення потрібного і важливого у своєму житті. Це непроста робота над собою і часто болісний процес. Успішним людям важко бути чесними з собою, але саме через складну внутрішню роботу пролягає шлях до себе – і до нових досягнень.

Розбудовуючи власне смислове поле та систему цінностей, підприємці отримують чіткі критерії вибору проєктів, партнерів, керівників та плідної співпраці з ними. Тільки так – через управління власною особистістю – створюються нові та неординарні картини майбутнього, нові цілі, дійсно видатні продукти та компанії.

А ще управлінцям майбутнього варто систематично розвивати різні стилі та способи мислення: це допомагає думати і діяти по-різному, в залежності від контексту. Зокрема, стратегічний спосіб мислення допомагає нам дизайнувати бажане майбутнє, щоб потім втілювати його. Добре відомо, що у світі, який швидко змінюється, найкращий спосіб зрозуміти майбутнє – створити його.

 

Тільки через управління власною особистістю створюються нові та неординарні картини майбутнього, нові цілі, дійсно видатні продукти та компанії

Тільки через управління власною особистістю створюються нові та неординарні картини майбутнього, нові цілі, дійсно видатні продукти та компанії

 

Олена Жильцова, керівниця Executive MBA kmbs:

Мені відгукується приказка, що поганий керівник сфокусований на минулому, посередній – на теперішньому, а сильний та вправний – на майбутньому. Я це називаю: «тримати очима завтра».

Ключове завдання топменеджера – пошук джерел зростання, пошук відповіді на запитання: як виглядає наш майбутній успіх? Бо навіть в умовах масштабних змін, технологічних переворотів, гібридної конкуренції, пандемії та локдауну успіх можливий.

Як змінюється мій клієнт? Яким має бути мій продукт? Що створювати нового? Від яких продуктів, процесів, переконань слід відступити? Безумовно, усі ці відповіді топменеджер не має згенерувати одноосібно. Та він має бути фундатором такого рівня дискусії в команді.

Учасники команди – кожнісінький працівник – повинні відчувати зв’язок роботи, яку вони виконують зараз, з організаційним майбутнім. Я не бачила даних щодо України, але у США лиш четверо з десяти фахівців знають, як пов’язана їхня діяльність із метазавданнями бізнесу, і тому розуміють її значущість.  Виразний концепт майбутнього – це те, що склеює, стабілізує та мотивує.

 

Кожнісінький працівник має відчувати зв’язок роботи, яку він виконує зараз, з організаційним майбутнім

Кожнісінький працівник має відчувати зв’язок роботи, яку він виконує зараз, з організаційним майбутнім

 

Тобто девелопмент має тривати! Як бізнесу загалом, так і учасників команди. Хто буде реалізовувати ці проєкти завтра? Хто їх очолить? Які спроможності ми маємо розвивати уже сьогодні для цього?

І, звісно ж, не можу оминути думки, що у непростих бізнес-реаліях 2021-го команди очікують від керівників постійної та відвертої комунікації, емпатії, етичного лідерства.

 

Євген Пенцак, керівник програми MBAF kmbs:

Нерідко вважають, що кожна людина народжується з певними задатками, які вона потім розвиває впродовж усього життя. Людей з яскраво вираженим лівопівкульним мисленням називають аналітиками – тими, хто вміє знаходити причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати різноманітні події та явища.

Ми часто чуємо, що розв’язок кожної складної проблеми починається з її розбиття на частини або прості проблеми. Це називається аналізом. Проте у бізнес-практиці значно складніше – побачити комплексну проблему  повністю, щоб мати змогу здійснити синтез її проаналізованих частин.  Людей, які здатні мислити цілісними образами, називають інтуїтивістами, або людьми з правопівкульним мисленням.

 

Сучасному керівнику варто розвивати у собі навички правопівкульного мислення, намагаючись спочатку скласти «пазли» розрізненої інформації в єдине ціле

Сучасному керівнику варто розвивати у собі навички правопівкульного мислення, намагаючись спочатку скласти «пазли» розрізненої інформації в єдине ціле

 

На мій погляд, сучасному керівнику варто розвивати у собі навички правопівкульного мислення, намагаючись скласти «пазли» розрізненої інформації в єдине ціле, а вже потім намагатися розбити вирішення складної проблеми на послідовність простих, вкладених одне в одне простіших завдань. Адже тоді управлінець буде здатен розташування цих «пазлів» змінювати. Не просто бачити зв’язки, як аналітик, а в інакший спосіб їх комбінувати. А саме гнучкість, спроможність швидко переналаштуватися стала однією з головних навичок, яка дозволяє з успіхом відповідати на виклики, які нам кидає нова нормальність.

Стаття була опублікована у спецпроєкті “Світ у 2021” журналу НВ

kmbs live
30.04.2024 в 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 в 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 в 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 в 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 в 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers" ...
13.02.2024 в 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 в 16:30
«Ви маєте детально продумати історію свого бренду і розповісти її. Все, що ви не розкажете, додумают ...
24.11.2023 в 16:37
Від бізнесів, які працюють з кроскультурними командами або виходять на світові ринки, ми часто чуємо ...